Wednesday, August 25, 2010

Program,program,program....

Ni pulak program kt Johor,iaitu di Simpang Renggam Johor. Macam biasa, setiap sem akan ada program yang akan kami buat di mana-mana saja sekolah yang dipilih. Program ni adalah semasa saya sem 4. Nama lg course counseling, memang kemahiran-kemahiran kendalikan program ni menjadi salah satu keperluan bila di sekolah kelak untuk kami terutamanya orang macam saya ni. Tambahkan pengalamanla katakan. Tak seperti program sebelum-sebelum ni, program ni hanya dijalankan selama 1 hari sahaja berdasarkan kewajipan yang diarahkan oleh lecturer. Tp bagi group saya time ni, kami telah diminta untuk menjalankan program selama 2 hari iaitu 1 hari untuk tujuan asal program kami, dan yang kedua adalah khas untuk pelajar-pelajar Tingkatan 6.



Sya juga ada join Pembimbing Rakan Siswa (PRS) masa semester 3. Dalam PRS ni, instruktor yang uruskan PRS ni telah mewajibkan kami untuk mengikuti camping di Desa Selesa. Program ni juga telah dijalankan selama 3 hari 2 malam.

Walaupun boleh dikatakan bahawa tempat penginapan yang kami tinggal semasa camping ni adalah dalam rumah ala2 rumah panjang namun banyak juga kekurangannya. Kalau nk cerita memang xhabis. Tp apa pun, ia menarik kerana memberi pengalaman tambahan bagaimana untuk melatih diri agar lebih berdikari.

No comments:

Post a Comment